Garantie
Garantietermijn
Wij ontwerpen en vervaardigen alle producten zelf in onze werkplaats te Valkenburg, Nederland. Wanneer u kiest voor LB Solutions, dan kiest u dus voor Dutch Design en hoogwaardige kwaliteit.
Bij LB Solutions heeft u 3 jaar garantie.
Bij de productie maken wij alleen gebruik van hoogwaardige materialen, daarnaast wordt alles in eigen beheer vervaardigd en werken wij volgens de hoogste kwaliteitsnormen. Hierdoor kunnen wij voor 100% garant staan voor een degelijk product en geven daarom standaard 3 jaar garantie op alle producten. Die garantie geldt voor de volledige buitendouche, dus gaat er bijvoorbeeld onverhoopt een onderdeel kapot, dan wordt dit kosteloos vervangen.
Mocht een product niet aan uw verwachtingen voldoen dan zullen wij de garantiebepalingen uit het Burgerlijk Wetboek onverkort tegenover u nakomen. U dient daarvoor in ieder geval binnen twee weken na ontdekking van het gebrek contact met ons op te nemen. Na uw mededeling onderzoeken wij of wij het gebrek eenvoudig kunnen herstellen of dat we het product en/of de defecte onderdelen moeten/kunnen vervangen.
Hieronder vindt u onze garantie voorwaarden. U kunt het document ook downloaden.
algemene garantievoorwaarden LB Solutions
1. Toepassingsgebied
Deze regeling geldt voor alle producten, die onder de naam LB Solutions verkocht worden.
2. Garantieverklaring
Onze producten voldoen aan de stand der techniek, de geldende normen voor drinkwaterinstallaties, bouw- en keuringsprincipes. Wij garanderen, dat onze producten onberispelijk geconstrueerd, geproduceerd en uitgeleverd worden en bij juist gebruik en behandeling volgens onze onderhoudsvoorschriften, betrouwbaar functioneren. Mochten onze cliënten desondanks een probleem met onze producten hebben, dan zullen wij hen snel en afdoend helpen.
3. Garantieregeling
3.1 Garantietermijn
De garantietermijn bedraagt 3 jaar na aankoop van het product. Voor het doen gelden van een aanspraak op garantie, moet de rekening - waaruit de aankoopdatum duidelijk moet blijken - worden overlegd. Bij toepassing in bedrijven bedraagt de garantietermijn eveneens 3 jaar onder voorwaarde van regelmatig onderhoud, minstens eenmaal per jaar. De garantietermijn wordt door een reparatie of onderdelenlevering in de garantietijd noch vernieuwd, noch verlengd.
3.2 Garantieprestaties
A. Binnen de genoemde garantietermijn verhelpen wij alle functiefouten aan het product, die geweten kunnen worden aan een fout, waarvoor wij verantwoordelijk zijn (zie E, F).
B. De opheffing van het defect geschiedt zodanig, dat naar onze keuze defecte delen gerepareerd of door nieuwe delen vervangen worden, waarbij de uitgewisselde delen ons eigendom worden.
C. Tijdens de onder punt 3.1 genoemde termijn worden de ter opheffing van de fout benodigde onderdelen, het arbeidsloon, de vracht- en verpakkingskosten, niet berekend.
D. Kan de gegronde klacht met de ter beschikking staande middelen niet binnen een redelijke termijn worden opgelost, de reparatie niet door ons worden uitgevoerd, of wordt deze ontoelaatbaar vertraagd, dan verklaren wij ons op verzoek van de cliënt bereid gratis vervanging te leveren.
E. Niet onder onze garantieprestatie vallen:
- Opzettelijke of door slordigheid ontstane beschadiging;
- Schaden, die zijn ontstaan door veronachtzaming van de tijdens de montage geldende inbouw-, montage- en onderhoudsvoorschriften, alsmede door het verwaarlozen van de schriftelijke informaties over het toepassingsgebied van onze producten;
- Storingen, die te wijten zijn aan vervuiling of verkalking van de producten en onderdelen.
F. De garantieaanspraak vervalt, wanneer door niet gemachtigde personen werk wordt uitgevoerd of delen van vreemde herkomst worden gebruikt.
G. De gedemonteerde, defecte onderdelen/producten moeten met een begeleidend schrijven franco worden teruggezonden aan: LB Solutions, De Valkenberg, 6301 PM Valkenburg
3.3 Schadegevallen/Productaansprakelijkheid
Is schade ontstaan aan zaken of personen en wordt vermoed, dat een van onze producten de schade heeft veroorzaakt, dan moet hiervan onverwijld schriftelijk melding worden gemaakt aan LB Solutions opdat onze aansprakelijkheidsverzekering kan worden ingeschakeld. Het bewuste product moet ter beoordeling aan ons worden opgestuurd.